Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 13., szerda

Ratatouille sütőben


Francia lecsót már sokszor készítettem, de a sütőben sült változatát még nem próbáltam. Böngészve a netet bukkantam rá erre a verzióra és  nagyon izgalmasnak találtam, így elhatároztam, hogy elkészítem, természetesen egy kis csavarral ;)


Hozzávalók 4 személyre:


  • 1 közepes padlizsán
  • 1 közepes cukkini
  • 1 fej vöröshagyma
  • mérettől függően 5-6 paradicsom
  • 3-4 TV paprika
  • 20 dkg mozzarella
  • só, bors
  • bazsalikom, oregánó, kakukkfű
  • 2-3 dl paradicsompüré 
  • olivaolaj


Elkészítés:

A hőálló tálat, vagy tepsit (én egy kör alakú formát választottam) olivaolajjal kicsit kikenjünk, a paradicsompüré felét beleöntjük a tál aljába és a nagyobb darabokra vágott vöröshagymát rászórjuk a pürére. A zöldségeket karikára vágjuk, kb. 5mm vastagságúra. A padlizsánt és a cukkinit besózzuk. A mozzarellából is vágunk kisebb kockákat. Ha mindent felvágtunk, kezdődhet a művészet. A zöldségekkel - felváltva - körberakjuk a tepsit (padlizsán, mozzarella, paradicsom, cukkini, paprika), amikor pedig a végére értünk megfűszerezzük sóval, borssal, oregánóval, bazsalikommal és kakukkfűvel, majd leöntjük a maradék paradicsompürével. 190 fokon egy óra biztos kell neki, míg a zöldségek teteje megpirul. A tetejére reszelhetünk sajtot is, úgy a végén mutatósabb lesz. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése